Toplam 3 Sayfadan 2. Sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 21 sonu癟tan 11 ile 20 aras覺ndakiler g繹steriliyor.

Konu: T羹rk癟emiz

  1. #11
    K覺demli ye
    K.Tarihi
    Mar 2017
    Ya
    49
    Mesajlar
    393
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Al覺nt覺 ener CANKAT link=msg=23853 date=1492119750 Nickli yeden Al覺nt覺
    Abi bitiik eik el yaz覺s覺n覺n kald覺r覺l覺p yerine dik temel harflere ge癟ilmesi hakk覺nda ne d羹羹n羹yorsun?
    ener Bey kardeim eik el yaz覺s覺n覺n kald覺r覺lmas覺 hakk覺nda fazla yorum yapamayaca覺m. n羹m羹zdeki seneden balayarak uygulanmayaca覺, 3. s覺n覺ftan itibaren basitletirilmi haliyle 繹retileceini 繹rendim. Bence 繹retmenlerin genel kanaatine g繹re yol izlenmesi dorudur. Fakat baka 羹lkelerdeki uygulama ekliyle bizdeki her y繹nden kar覺lat覺r覺p uygulamada bir eksiklik varsa tespit edilebilirdi.

    niversitede bir profer繹r羹m羹z, Almanya'da uzun s羹re 癟al覺m覺, 繹nemli arat覺rmalar yapm覺 deerli bir hocam覺z vard覺. S覺k s覺k el yaz覺s覺n覺n 繹neminden bahsederdi. Zaten bize zaman zaman ders notlar覺n覺 fotokopiyle 癟oalt覺p da覺t覺rd覺, not tutmam覺z覺 deil dinlememizi isterdi. Bu ders notlar覺n覺n tamam覺 onun el yaz覺s覺yd覺. Hala sakl覺yorum. Seneler ge癟ti, adam覺n el yaz覺s覺 i癟in neler s繹yledii hat覺r覺mda kalmad覺 ama sadece, kimbilir ka癟 sefer el yaz覺s覺n覺n 繹nemine deindiini hat覺rl覺yorum. Zaten bu el yaz覺s覺 konusu tart覺覺ld覺覺nda akl覺ma bu adam gelmiti Alan覺m olmad覺覺 i癟in bundan fazla bir ey diyemiyorum.
    Vedat Demir

  2. #12
    K覺demli ye
    K.Tarihi
    Mar 2017
    Ya
    49
    Mesajlar
    393
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Al覺nt覺 Yusuf GUL link=msg=23987 date=1492721171 Nickli yeden Al覺nt覺
    Valla halam覺n torunu var . K覺z覺 癟al覺t覺覺 i癟in toruna o bak覺yor burda ve derslere yard覺mc覺 olmam i癟in akamlar覺 yan覺ma geliyorlar veya ben gidiyorum onlara . ocuk 繹yle al覺m覺 ki el yazs覺na uanda yazam覺yor .Zaten birinci s覺n覺ft覺 癟ocuk sanki okula yeni balam覺 gibi yaz覺yor . B繹yle bir iin yar覺 d繹nemde yap覺lmas覺 eitim sistemimizin ne kadar yeteneksiz insanlar覺n elinde olduunun g繹stergesidir . Art覺k yar覺 d繹nemde al覺nan kararlardan vazge癟meliler . ocuklar覺n dengesiyle oymas覺nlar art覺k .. .
    Demek ki herkesin durumu ayn覺 deil ya da deiimin maduru olmu. Zann覺mca bunun 繹retilmesinde bir uygulama hatas覺 yapt覺lar ama bu da 繹nceden yeterince haz覺rl覺k yap覺lmad覺覺 anlam覺na geliyor.
    Vedat Demir

  3. #13
    ye
    K.Tarihi
    Nov 2016
    Ya
    46
    Mesajlar
    93
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Biraderler;
    ben forumu da dier b繹l羹mlerini de takip ediyorum bu platform da k繹t羹 niyetli birileri olduunu d羹羹nm羹yorum. 繹zellikle y繹netici pozisyonundaki arkadalar gayet duyarl覺 ve yard覺msever bilgili arkadalar, k繹t羹 s繹ze ve hakarete de rastlamad覺m . t羹rk癟e den kas覺t ne tam anlamad覺m. ive deiik olabilir ama g繹n羹l ve muhabbetleri bir t羹m arkadalar覺n
    teekk羹r ederim.
    09 AUSTOS 1973 襤STANBUL

  4. #14
    K覺demli ye
    K.Tarihi
    Mar 2017
    Ya
    49
    Mesajlar
    393
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Al覺nt覺 erkan sonmez link=msg=24963 date=1495121650 Nickli yeden Al覺nt覺
    Biraderler;
    ben forumu da dier b繹l羹mlerini de takip ediyorum bu platform da k繹t羹 niyetli birileri olduunu d羹羹nm羹yorum. 繹zellikle y繹netici pozisyonundaki arkadalar gayet duyarl覺 ve yard覺msever bilgili arkadalar, k繹t羹 s繹ze ve hakarete de rastlamad覺m . t羹rk癟e den kas覺t ne tam anlamad覺m. ive deiik olabilir ama g繹n羹l ve muhabbetleri bir t羹m arkadalar覺n
    teekk羹r ederim.
    Biz de k繹t羹 niyetli biri olduunu, k繹t羹 s繹z s繹yleyen birileri olduunu d羹羹nm羹yoruz. Konuurken, yazarken herkesin ayn覺 eyi anlamas覺 i癟in dilimize 繹zenelim diyoruz. Hepimiz de her eyi 癟ok doru yapam覺yoruz. ive gibi eyler zaten sorun deil.
    Vedat Demir

  5. #15
    ye
    K.Tarihi
    Apr 2016
    Ya
    42
    Mesajlar
    103
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Dil kullan覺m覺na 繹zen g繹stermek kiinin kendine sayg覺s覺 olduunu g繹sterir. nemli bir konu dilini kaybeden bir millet hereyini kaybetmi demektir.
    1977/ Ankara

  6. #16
    ye
    K.Tarihi
    May 2016
    Mesajlar
    247
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    bitiik yaz覺 bence 繹retilmesi art deildi. ya da 繹retilse de ortaokulda falan daha uygun olurdu. g繹rd羹羹m kadar覺yla 癟ok erken balatt覺lar. o yata 癟ocuun enerjisini bulmaca 癟繹zer gibi hevesle yaz覺 繹renmeye harcamas覺 laz覺m. zaten h覺zl覺 yazarken bitiik yaz覺 kendiinden yerleiyor.

    Suriyeli bir ka癟 kii ile konutum. adamlar T羹rk癟eyi 3 ayda 癟繹zm羹ler. 癟羹nk羹 zaten dil devrimine ramen T羹rk癟enin neredeyse yar覺s覺 hala arap癟a. Suriyelilerin de iki laf覺ndan biri "yani". d羹羹n羹n ortamda Suriyeli var, siz Allah kerim diyorsunuz anl覺yor. bu ecnebiye serbest diyorsunuz anl覺yor, inallah maaallah anl覺yor, megul羹m diyorsunuz anl覺yor. T羹rk癟eye hem bat覺 dillerinden hem Ortadou dillerinden 癟ok s繹zc羹k girmi, ve bunlar覺n kullan覺m覺 癟ounun T羹rk癟esi var. kendi ad覺ma kullanmamaya 繹zen g繹steriyorum. beni ben yapan ey dilim yani.

  7. #17
    Moderator
    K.Tarihi
    Aug 2016
    Ya
    48
    Mesajlar
    858
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Bizim dilimizin 繹zellii okunduu gibi yaz覺lmas覺 harfi i癟in sch yazm覺yoruz yada telafuz etmeye 癟al覺m覺yoruz o y羹zden bizim dilimizi 繹renmek kolay gramere girmediim s羹rece.ondada tak覺lar hep kelime sonuna geliyor kurallar覺 癟ok basit asl覺nda. O y羹zden biz bat覺 dillerine nazaran daha kolay bir dile sahibiz fakat el yaz覺 ilk okulda 繹retilebilir ite y覺llarca 繹rendi 癟ocuklar sadece re癟ete yazar gibi yaz覺yorlar tek fark o. Fakat gelimi toplumlar her eyi latin harfleriyle ve modern karakterde bilgisayarda yazarken el yaz覺s覺 ogretmenin luzumsuzlugunu fark eden yetkililere teekk羹r ederim.

  8. #18
    ye
    K.Tarihi
    May 2016
    Mesajlar
    247
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz


    bizde ek 癟ok fazla , yani yabanc覺n覺n T羹rk癟e 繹renmesi i癟in binlerce ek ezberlemesi laz覺m. bu bat覺 dillerine g繹re ayr覺 bir k羹lfet.

    c羹mlenin kurulu yap覺s覺 da ters. onda da zorlan覺yorlar.

    araplar bizde 癟ok arap癟a s繹zc羹k olmas覺ndan ve tabi televizyon yoluyla kolay 癟繹z羹yorlar.

  9. #19
    Moderator
    K.Tarihi
    Aug 2016
    Ya
    48
    Mesajlar
    858
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    Al覺nt覺 sava karauz link=msg=25538 date=1498112243 Nickli yeden Al覺nt覺

    bizde ek 癟ok fazla , yani yabanc覺n覺n T羹rk癟e 繹renmesi i癟in binlerce ek ezberlemesi laz覺m. bu bat覺 dillerine g繹re ayr覺 bir k羹lfet.

    c羹mlenin kurulu yap覺s覺 da ters. onda da zorlan覺yorlar.

    araplar bizde 癟ok arap癟a s繹zc羹k olmas覺ndan ve tabi televizyon yoluyla kolay 癟繹z羹yorlar.
    Abi arap癟a 癟ok kolay her t羹rl羹 yemie kuru yemie 羹z羹me meyvaya mumul diyorlar ,h覺rs覺za ars覺za tecav羹zc羹ye doland覺r覺c覺ya cepciye t覺rnakc覺ya Harami diyorlar 50 kelime 繹rendinmi arap癟a konumaya bal覺yorsun.

  10. #20
    ye
    K.Tarihi
    May 2016
    Mesajlar
    247
    Ettii Teekk羹r
    0
    0 Mesaj覺na 0 Teekk羹r ald覺.

    Ynt: T羹rk癟emiz

    ekerli olan hereye helwa diyorlar. ne eker 癟ocuk diyecei zaman bile helwa diyor,

    yallah覺 sordum gel anlam覺na da geliyormu, git anlam覺na da geliyormu ama asl覺nda haydi anlam覺na geliyormu. yani bizdeki de haydi gibi bir 羹nlem. ;D

    falan filan. ben hep s繹ylerim hala bile T羹rk癟enin yar覺s覺 Arap癟ad覺r. inan覺lmaz asimilasyon var bizde. yabanc覺 hayranl覺覺na konukseverlik denen bir 羹lkeyiz.

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

u anda 1 羹yemiz bu konuya g繹z at覺yor. (0 kay覺tl覺 羹ye ve 1 misafir.)

Benzer Konular

  1. Pointer ve Kurzuhar kap覺mas覺 - T羹rk癟e Dublaj
    Konuyu A癟an: ahin Biten, Forum: Avc覺lar覺m覺zdan Gelenler.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 11-25-2016, 10:12 PM

Yetkileriniz

  • Konu a癟ma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti y羹kleme yetkiniz yok.
  • Mesaj覺n覺z覺 deitirme yetkiniz yok.
  •